top of page
Obrázek autoraMichal Novák

Cesta vize: Proč zabudovat smysl do všech aspektů businessu?

Aktualizováno: 2. 10.

"Nefunguje komunikace. Nejsou lidi. Mladí nechtějí pracovat. Zákazníkům jde jenom o cenu." Zní vám to povědomě? Určitě jste slyšeli i další manažerská zaklínadla a mýty, které se používají k vysvětlení stagnace firmy. Teambuilding, zlepšení benefitů nebo změny v prodeji mohou krátkodobě pomoci. Tyto situace ale často signalizují potřebu změny a vybízejí k sjednocení týmu a nalezení hlubšího smyslu v tom, co děláme. Pokud jste připraveni prolomit stereotypy a posunout firmu na novou úroveň, vydejme se společně na cestu. Ukážeme vám, jak silná vize a hodnoty mohou sjednotit tým, probudit motivaci a budovat značku, která přitahuje nejen zaměstnance, ale i loajální zákazníky.


Vize udává dlouhodobý směr a účel firmy. Vyjadřuje, kdo jsme, jaký dopad má naše práce na svět a jak měníme realitu díky našim produktům nebo službám. Cesta k jejímu naplnění nikdy nekončí. Je natolik ambiciózní, že poskytuje prostor k neustálému rozvoji a zároveň stojí pevně jako maják navzdory proměnlivým podmínkám na moři tržních příležitostí a hrozeb.


Vize, která ale zůstane jen na úrovni vedení nepřinese dlouhodobý dopad. Častým problémem je, že vize je komunikována jednorázově a pak zmizí v pozadí každodenního fungování firmy. Úvodní komunikační aktivity jsou dobrým začátkem. Skutečný efekt nastává, až když je vize aktivně začleněna do všech klíčových procesů. Je nutné ji přetavit do konkrétních produktů, procesů, cílů a měřítek, která umožní pravidelně vyhodnocovat, zda firma svou vizi skutečně naplňuje, zda ji žije. Pokud ano, pak si firma přitáhne zaměstnance na základě silné vnitřní motivace a klienty, kteří stojí o dlouhodobé partnerství, namísto těch, kteří vyhledávají jen co nejlevnější transakce.


Jeden z nejlepších příkladů je Tomáš Baťa, jehož vize nebyla jen vyrábět boty, ale zlepšovat životy lidí prostřednictvím kvalitních produktů a pracovních podmínek. Vize byla jasná, neměnná a přítomná ve všech aspektech podnikání – od výroby po péči o zaměstnance. Jednou řekl: „Naším cílem je neustále snižovat ceny našich bot, aby si je mohl dovolit každý. Naším dalším cílem je zvyšovat mzdy našich spolupracovníků, aby rostla životní úroveň jejich rodin. Velmi dobře si uvědomuji, že to jsou protichůdné cíle, ale od toho jsme manažeři, abychom tento nelehký úkol zvládli.“


Vize mezzoNet

Když jsem zakládal mezzoNet a opustil globální korporaci, rozhodl jsem se vrátit zkušenosti a poznatky zpět naší zemi a podpořit růst českých firem. Proto je naší vizí Zvyšovat bohatství českých firem tak, aby dosáhly světové úrovně. Pro mě bohatství znamená jak to finanční, tak i to nehmotné, vnitřní. Zahrnuje výchovu budoucích talentů, předávání zkušeností, zviditelnění vyjímečných inovací a smysluplný růst, jehož základem jsou hodnoty. Pro majitele a ředitele spojujeme strategické poradenství a provázení na cestě osobní transformací, tak, aby české společnosti dosahovaly světové úrovně a rostly nejen ekonomicky, ale i hodnotově. Představuji si svět, kde lidé spojují své talenty, obchodní vztahy stojí na důvěře a kde firmy vytvářejí prostředí, které podporuje emoční i fyzické zdraví a otevřenou spolupráci. Ozvěte se, pokud vás naše vize oslovuje a chcete přispět k růstu nejen vaší firmy, ale i společnosti, jako celku.


V příštích článcích se na některé kroky začlenění vize a smyslu podíváme podrobněji.



Mezitím se můžete podívat, jak jsme v podobných situacích pomohli jíným klientům: https://www.mezzonet.cz/klienti,


"Díky spolupráci s mezzoNet můžeme nyní cílit na konkrétní klientské segmenty, reagujeme rychle na změny na trhu v aktuální turbulentní době a věříme, že naše strategie je dlouhodobá a správná."

Marek Jaroš, generální ředitel Global Assistance


39 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page