top of page

Cesta Vize: Jak pomocí vize oslovit ty správné zákazníky?

Obrázek autora: Michal NovákMichal Novák

V seriálu Cesta Vize jsme se dostali k momentu, kdy se práce na proměně firmy dle Vize a Hodnot začíná projevovat navenek – směrem k zákazníkům. Právě v této fázi se vnitřní transformace proměňuje v konkrétní úspěchy – finanční, materiální i komunitní.


Každá strategie růstu a akvizice zákazníků začíná znalostí ideálního klienta. Cesta Vize však přidává ještě jednu klíčovou vrstvu – propojení obchodních procesů s hlubším smyslem: „Proč existujeme?“

Firmy, které v obchodě dokážou odkomunikovat své „Proč“, hledají zákazníky, kteří sdílejí jejich hodnoty a chtějí být součástí podobného příběhu. Z transakčního vztahu dodavatel – odběratel se tak může stát partnerský vztah, založený na společném cíli a vzájemném respektu. A co víc – z obchodní akvizice se stává proces budování komunity.


Proč je důležité oslovovat zákazníky, kteří rezonují s vaší vizí?

Zákazníci, kteří sdílejí podobné hodnoty a vize jako vaše firma, nevnímají jen cenu nebo funkčnost produktu. Dokážou ocenit hlubší smysl, který nabízíte, a často se stávají loajálními partnery na dlouhou dobu.

Vaše vize tak přináší firmě nejen nové klienty, ale i stabilitu a možnost společného růstu. Když skrze své produkty nebo služby prodáváte to, kdo jste a v co věříte, zákazníci vás vidí jako partnera, ne jen jako dodavatele.


Příklady firem, kde vize skutečně rezonuje:

Několik českých firem již ukazuje, jak vize může být živou součástí obchodní praxe. Přináším tři příklady, kde vize a hodnoty skutečně rezonují se zákazníky:

  1. Steiner & Kovařík - výrobce nejkvalitnější čokolády, který přináší zákazníkům více než jen chuťový zážitek. Firma obnovuje tradici zpracování kakaové hmoty v Česku a zároveň zákazníkům ukazuje, jak kvalitní suroviny ovlivňují naše zdraví. Díky tomu se zákazníci stávají ambasadory jejich příběhu.

  2. Florea - tato firma jde za hranici prostého doručení květin. Její vizí je podtrhnout důležitost vzkazu, který pomocí květin zákazník posílá. Kvalita doručení se tak stává symbolem hodnot, které Florea reprezentuje.

  3. Global Assistance - s vizí postarat se o své klienty v náročných situacích přináší společnost svým zákazníkům klid a jistotu, ať už se na cestách doma nebo v zahraničí přihodí cokoliv. Lidský přístup a oddanost profesionálů tvoří skutečnou hodnotu, kterou zákazníci oceňují a kupují.


Věřím, že mnoho českých firem již dělá skvělou práci, která má hlubší smysl a přesah. Tuto esenci – to, proč a jak firma dělá svou práci – není snadné okopírovat. Funkční vlastnosti produktu či služby lze napodobit, ale opravdovou hodnotu, která pramení z vaší vize a která se promítá do vztahů se zákazníky, nelze jednoduše replikovat. Často si ale tuto hodnotu sami dostatečně neuvědomují nebo ji nekomunikují svým zákazníkům. Součástí vize mezzoNet je pomoci těmto firmám tuto hodnotu objevit, zformulovat a vnést ji do každodenní praxe – a tím přispět k růstu jejich bohatství i celé společnosti.

A jak je to u vás? Je vaše vize součástí vaší obchodní strategie? Pokud vás téma zaujalo, budu rád, když se podělíte o své zkušenosti nebo mě kontaktujete.

7 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page